Temauge om kunstig intelligens

 

En hel uge hvor 0. - 9. klasse arbejder med og om kunstig intelligens.

Kom med i maskinrummet, når jeg er med til at planlægge emneuge i uge 39 på Marienhoffskolen om kunstig intelligens.

Dette blogindlæg er de tidlige tanker og planer. Senere vil der komme nye blogindlæg med mere konkrete erfaringer.

Indtil videre har jeg holdt et par oplæg for alle underviserne. Tidligere på foråret et mere generelt om hvordan kunstig intelligens både nu og i fremtiden påvirker undervisningen. Det er det jeg har holdt på rigtig mange skoler i skoleåret 2023/2024.

I uge 27 holdt jeg oplæg omkring hvordan alle klasser og undervisere, kan afholde emneuge. Her forsøgte jeg at inspirere og vise diverse materialer og forløb frem.
Til det formål, har jeg kavet en liste på skolen PLC-side, hvor jeg har listet temaer og materialer op. Det vil med tiden blive udbygget og du kan følge med her. 


Det bliver spændende at opleve alle kollegaerne kaste sig ind i denne opgave, og som pæd. it-vejleder på skolen, glæder det mig at alle konkret kommer til at forholde sig til at skulle arbejde med - og formidle viden om AI.

Jeg forventer og pressedækning på selve ugen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Forældreinfo når skolen inddrager AI

Følg med på AI-fronten

AI-redskaber - mine anbefalinger