Nye plakater om AI i skolen
Mit seneste opslag med en plakat med oversigt over AI-redskaber til undervisere og elever, har været det mest besøgte opslag her på bloggen.Det har dog også været det mest udskældte opslag på LinkedIn. Mest fordi mange ikke har opdaget min skelnen mellem redskaber til undervisere og redskaber til elever. Det var ikke tydeligt nok på plakaten.
Så nu har jeg været i proces... Først lavede jeg en ny plakat med tydeligere overskrifter, så man ikke så let overser opdelingen.
Men så spurgte en kollega mig, om jeg ikke kunne lave en til klasseværelset - og der skal jo ikke være gode idéer til ikke-godkendte redskaber.
Derfor har jeg nu også lavet en klasseværelse-udgave og en personale-udgave. Så har jeg også kunne opdatere underviser-udgaven med de nye TA Padlet redskaber, som er begyndt at se ret spændende ud.
De nye plakater ligger herunder i fuld opløsning, men du kan også selv redigere i dem i Canva med disse links.
Den nye fælles plakat med tydeligere opdeling
AI-redskaber i klassen
AI-redskaber til undervisere
Husk nu, at AI-redskaber skal bruge ansvarligt og bevidst. At arbejde med AI i skolen, kræver en viden om muligheder og begrænsninger med teknologien - og det kræver at man er bevist om bias og de problematikker det kan medføre. Jeg har lavet en video til undervisere om en grundforståelse at kunstig intelligens, som ligger på VIA CFU's youtubekanal. Her ligger der også videoer om at prompte og didaktikken, når AI bruges i undervisningen.
Find alle tre videoer her.
Kommentarer
Send en kommentar