Hvorfor denne blog?

Jeg laver lige en blog mere. Jeg har allerede "Podcast i skolen" og "God skærmtid", men jeg mangler altså lige en mere.

Ja, jeg ved godt at bloggere var store i 00'erne - men jeg har det altså ok med at komme her 20 år senere. 

Min baggrund for at lave denne blog, er først og fremmest mit arbejde i Undervisningsministeriets ekspertgruppe om hvordan vi indretter fremtidens prøver på nye teknologier (2023-2024). Det har medført, at jeg som CFU konsulent afholder mange oplæg og workshops på skoler og konferencer om AI i undervisningen. 

Indholdet i diverse workshops og oplæg ændre sig hele, og jeg får hele tiden nye idéer og vinkler - derfor har jeg også en idé om at denne blog, er min mulighed at dele og dermed din mulighed for at følge med i hvad jeg laver om AI i undervisningen.

Jeg er generelt meget praksisnær i min tilgang. Jeg er skolelærer og pædagogisk konsulent, så det vil mit indhold bære præg af. Så hvis du primært er meget teknisk interesseret i AI i skolen, skal du også kigge med andre steder. F.eks. på viden.ai som både er didaktisk, teknisk og med aktuelle nyheder. Denne blog er mine tanker, overvejelser, erfaringer og idéer.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Forældreinfo når skolen inddrager AI

Følg med på AI-fronten

AI-redskaber - mine anbefalinger