Linksamlingen



I dette blogindlæg vil jeg linke til nogle forskellige artikler jeg har skrevet eller deltager i. Det overblik har jeg selv haft brug for - og måske kan andre også bruge det.

Jeg vil forsøge at opdatere indlægget efterhånden som der kommer flere artikler til.


På Folkeskolen.dk udgav jeg d. 13. september 2023 dette debatindlæg "Her er 6 råd til at arbejde med AI" om hvad vi bør gøre her og nu. Den blev forkortet en hel del af redaktionen - hvert af de 6 punkter havde oprindeligt et helt afsnit, som jeg så selv har udgivet i en artikel på LinkedIn. Den kan du finde her.

I forbindelse med anbefalingerne til Børne- og Undervisningsministeriet (som du kan finde her), udgav vi som samlet ekspertgruppe en kronik, som jeg syntes er et væsentlig bidrag til det samlede billede og debatten om AI i undervisningen. Den blev udgivet i Altinget og hedder "Her er de anbefalinger, vi ikke blev bedt om" og du finder den her

Efter udgivelsen af anbefalingerne af nye prøveformer, var der nogle der undrede sig over, hvorfor vi ikke anbefalede at dansklærere selv skulle rette eleverne skriftlige fremstilling. Folkeskolen.dk henvendte sig til mig og det kom der denne artikel ud af.

Sammen med min kollega Mette Lynnerup, har jeg deltaget i denne artikel, som er udgivet af VIACFU, som hedder "AI i skolen - hvorfor og hvordan"

Jeg er blevet interviewet til De Fries Skolers medlemsblad. Det kom er en god artikel ud af. Find bladet fra maj 2024, hvor der også er mange andre gode artikler om AI i skolen. Find det her


Jeg medvirker i en artikel udgivet af Villumfinden, som tager udgangspunkt i Søborgmødet i foråret 2024. Den beskriver mange forskellige vinkler på AI i skolen. Lige fra det strategiske til det praktiske. Find den her.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Forældreinfo når skolen inddrager AI

Følg med på AI-fronten

AI-redskaber - mine anbefalinger